آموزش, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان به دوربینی گفته می شود که قابلیت گردش در جهات مختلف و زوم کردن در زاویه‌ای مشخص را دارد. این دوربین‌ها به نام‌های PTZ, Speed Dome, Fast Dome نیز شناخته می‌شوند, شکل ظاهری این دوربین‌ها بسیار شبیه به دوربین مداربسته دام هست و دارای پایه‌ای مخصوص بسته به شرایط نصب می‌باشند.

 

کاربرد دوربین مداربسته گ ( PTZ )

معمولاً از این دوربین‌های مداربسته برای پوشش مناطق وسیع یا سوله‌ها استفاده می‌شود و برای استفاده از آن‌ها به یک اپراتور و مسئول دوربین نیاز است در غیر این صورت استفاده از امکانات آن محدودشده و عملاً نقش یک دوربین مداربسته Dome عادی را بازی می‌کند.

 

امکانات دوربین مداربسته

زاویه دید دوربین مداربسته گردان

این دوربین‌ها دارای زوم مکانیکی می‌باشند و می‌توانند زاویه دید متغیری داشته باشند و محدوده این زاویه دید بستگی به لنز متغیر نصب‌شده بر روی آن‌ها هست که معمولاً در مشخصات آن‌ها ذکر می‌شود.

دید در شب دوربین مداربسته گردان

دوربین‌های مداربسته گردان معمولاً دارای برد بالایی می‌باشند اما دید در شب آن‌ها به‌اندازه برد دوربین نیست و برای پوشش مناسب باید نور محیط را از طریق روش‌های جایگزین تأمین نمود.

قابلیت Preset دوربین مداربسته ( برنامه حرکت دوربین )

با استفاده از این قابلیت, دوربین می‌تواند به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و با تعریف زمان‌بندی ,محل‌هایی مشخص را به ما نشان دهد.

این کار توسط تعریف Preset برای دستگاه انجام می‌شود. هر Preset یک نقطه مکانی مشخص بر روی دوربین هست که می‌توان آن را بر روی نقاطی که مدنظر ما هست و نیاز به نظارت دارد مانند: درب ورود تعریف کرد. به مجموعه‌ای از Preset ها که با ترتیب و زمان مشخص یکی پس از دیگری اجرا می‌شوند یک Sequence گفته می‌شود که درواقع همان برنامه حرکت دوربین مداربسته گردان هست.

 

نظرات خود درباره مطالب سایت را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *