آموزش, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته خودرو

 

تصادفات سرقت و … همه این‌ها دلایلی هستند که ضرورت استفاده از دوربین مداربسته خودرو را در وسایل نقلیه عمومی و خصوصی افزایش می‌دهد. باوجود یک سیستم نظارتی کامل و مستقل بر روی وسیله نقلیه امنیت مسافران و راننده تا حد زیادی تأمین می‌شود. کاربرد دوربین مداربسته که اصطلاحاً به آن‌ها mobile camera نیز گفته می‌شود اغلب در مشاغلی است که با انواع خودروهای سبک و سنگین سروکار دارند مانند سرویس مدارس، سیستم حمل‌ونقل عمومی و … حوادثی که در این‌گونه مشاغل رخ می‌دهد باعث می‌شود تا برای ثبت چگونگی وقوع آن‌ها به یک سیستم مداربسته نیاز باشد. به‌ویژه در هنگام تصادفات وجود یک دوربین برای شناسایی فرد مقصر بسیار مفید است و چنانچه فرد خاطی از صحنه تصادف متواری شود نیز با کمک تصاویر ضبط‌شده موضوع راحت‌تر قابل‌پیگیری خواهد بود.

انواع دوربین مداربسته مناسب برای وسایل نقلیه

با توجه به اینکه انجام اقدامات سریع و به‌موقع در هنگام وقوع حوادث عمدی و یا غیرمترقبه از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است وجود دوربین مداربسته خودرو جهت حفظ ایمنی در سیستم حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. باوجوداین سیستم می‌توان امنیت مسافران و وسایل همراه آن‌ها را در سفرها تأمین نمود. برای تجهیز وسایل نقلیه می‌توان از هر دو نوع دوربین آنالوگ HD و تحت شبکه استفاده نمود.

آنالوگ HD

دوربین های مداربسته آنالوگ از دیرباز تاکنون مورداستفاده قرار می‌گرفته‌اند خب امروزه انواع مختلفی از آن‌ها با فنّاوری پیشرفته‌تر به بازار آمده‌اند که به‌خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان هستند. برای داشتن یک سیستم مداربسته آنالوگ نیازمند یک نمایشگر مناسب برای مشاهده، یک دستگاه ضبط کننده برای ضبط و مدیریت تصاویر و یک یا چند دوربین آنالوگ HD با توجه به نوع وسیله نقلیه خودخواهید بود.

تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه نیز باکیفیت تصویر بالا و کارکرد فوق‌العاده‌ای که دارند می‌توانند به‌عنوان دوربین مداربسته خودرو استفاده شوند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید تصاویری یکدست و باکیفیت داشته باشید این نوع از دوربین‌ها می‌توانند به‌خوبی فضای داخلی و خارجی وسیله نقلیه را پوشش دهند. همچنین با توجه به فنّاوری ضد لرزش یا anti-vibration بکار رفته در این نوع از دوربین‌ها دیگر نگران تکان‌ها و لرزش‌هایی که براثر حرکت خودرو ایجاد می‌شود نباشید.

انواع راهکارهای نصب دوربین مداربسته خودرو

نصب در فضای داخلی

نصب دوربین مداربسته خودرو در فضای داخلی ماشین روش به نسبت امن‌تری است زیرا دوربین از دسترس افراد خرابکار و یا تأثیر عوامل طبیعی مانند باد، باران، طوفان و … در امان می‌ماند. در فضای داخلی خودرو می‌توانید دوربین را به‌صورت مخفی نصب نمایید که از دید سارقین پنهان بماند. برق دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها را می‌توانید بااتصال به برق خودرو تأمین کنید در غیر این صورت برای حل مشکل برق موردنیاز نیز می‌توانید از نوع باتری دار این دوربین‌ها استفاده نمایید. اما باید توجه داشته باشید که اشکال عمده‌ای نیز در این روش وجود دارد و آن این است که شیشه خودرو مانع از رسیدن نور IR دوربین به خارج از آن و رسیدن به سوژه موردنظر می‌شود. بنابراین نصب دوربین مداربسته خودرو در فضای داخلی برای تصویربرداری در شب مناسب نخواهد بود.

نصب در فضای خارجی

اگرچه نصب دوربین مداربسته خودرو در فضای خارجی مشکلاتی از قبیل دست‌کاری یا قرار گرفتن در معرض هوای نامساعد را در پی دارد اما باعث می‌شود تا بهترین پوشش تصویر را داشته باشید. ازآنجایی‌که در این روش دیگر مشکل تابش نور IR مانند روش اول در میان نیست می‌توانید از دوربین های دید در شب نیز استفاده کنید و حتی در شب نیز تصاویر باکیفیتی داشته باشید

 

 

نظرات خود درباره مطالب سایت را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *