آموزش, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ نسل جدید

اصطلاح دوربین مداربسته آنالوگ نسل جدید یا آنالوگ HD اصطلاحی است که در رابطه با فنّاوری‌های AHD، HDCVI و HDTVI به کار می‌رود. در این مطلب با این فنّاوری‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

دوربین‌های آنالوگ نسل جدید چرا به وجود آمدند؟

با توجه به محدود بودن کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ سنتی (تیوی لاینی) و پرهزینه بودن دستگاه‌های تحت شبکه این خلأ در بازار دستگاه‌های مداربسته برای یک سیستم ارزان‌قیمت و باکیفیت ایجادشده بود. فنّاوری‌های آنالوگ نسل جدید با این هدف به بازار عرضه شدند تا امکان افزایش کیفیت تصویر را در یک سیستم ارزان‌قیمت به وجود آورند. این دوربین‌ها همچنین به نحوی تولید شدند تا بتوانند دقیقا با بستر دستگاه‌های آنالوگ سنتی هم‌خوانی داشته باشند و از این طریق امکان ارتقای دستگاه‌های آنالوگ را به‌سادگی فراهم کنند.

اصول کار دستگاه‌های آنالوگ نسل جدید به چه صورت است؟

اصول کار این سیستم تقریباً مشابه است. در دوربین از یک چیپ کدگذاری برای تبدیل اطلاعات دیجیتال به اطلاعات آنالوگ با فنّاوری مربوطه استفاده می‌شود. اطلاعات به‌صورت سیگنال آنالوگ برای دستگاه DVR ارسال‌شده و در دستگاه توسط دکودر مجدداً به اطلاعات دیجیتال تبدیل می‌شود و درنهایت برای پخش با بازبینی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که هر فنّاوری به روش مختص به خود تصاویر را کدگذاری می‌کند امکان ارتباط بین تجهیزات ساخته‌شده با این فنّاوری‌ها ممکن نخواهد بود.

چه فنّاوری‌هایی شامل فنّاوری‌های جدید آنالوگ می‌شوند؟

(AHD: یک فنّاوری با استاندارد آزاد است. بیشتر توسط شرکت‌های کوچک و کارگاه‌های تولیدکننده دوربین‌های مداربسته مورداستفاده قرار می‌گیرد. بیشتر دوربین‌های متفرقه با این فنّاوری عرضه می‌شوند.

  • HDCVI: تنها در انحصارشرکت Dahua ست. شرکت داهوآ تابه‌حال دو نسل از این فنّاوری را معرفی کرده است.
  • HDTVI: یک فنّاوری آزاد است که توسط دسته‌ای شرکت‌ها ازجملهشرکت Hikvision برای تولید تجهیزات Turbo Hd این شرکت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چرا دوربین‌های HD-SDI در بین فنّاوری‌های آنالوگ جدید قرار نمی‌گیرند؟

فنّاوری HD-SDI درواقع در بین دستگاه‌های دیجیتال طبقه‌بندی می‌شود. فنّاوری HD-SDI امکان انتقال اطلاعات دیجیتال به‌صورت سریال را ایجاد می‌کند. باوجوداینکه می‌توان از بستر آنالوگ برای انتقال تصاویر در این فنّاوری استفاده کرد اما درواقع بیشتر به تکنولوژی IP نزدیک است.

نظرات خود درباره مطالب سایت را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *