آموزش, آنتن مرکزی

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV، جهت مدیریت تامین و پخش محتوا، اختصاصی سازی امکانات تلویزیون ها و ارائه متمرکز خدمات می باشد. یکپارچه سازی لیست کانال های تلویزیونی زنده از منابع گوناگون، آرشیو فیلم و موسیقی در خواستی، اتصال به اینترنت، سفارش غذا از رستوران، خرید از فروشگاه ها، رزرو تاکسی، کنترل تجهیزات هوشمند، مطالعه کتاب های الکترونیکی، مشاهده تیتر اخبار، مطالعه روزنامه، مشاهده وضعیت آب و هوا، قرائت و ترجمه قرآن، انواع بازی رایانه ای، کتاب های صوتی، مکان یابی، دریافت صورت حساب و … از جمله امکانات قابل استفاده در تلویزیون ها و نمایشگرهای متصل به سامانه تلویزیون تعاملی IPTV می باشد.

سامانه تلویزیون تعاملی IPTV  با نصب در هر ساختمان یا مجموعه، کلیه تلویزیون ها را تعاملی می کند و به کاربر تلویزیون امکانات ویژه و مدرنی متناسب با نوع کاربری هتلی، بیمارستانی، مسکونی یا اداری_تجاری ساختمان ارائه می دهد. IPTV  قابلیت اتصال به تمامی سیستم های تحت شبکه و هوشمند را دارد، در صورت وجود تلویزیون های هوشمند، بدون نیاز به سخت افزار جانبی قابل پیاده سازی است، نیازی به استفاده از اینترنت پرسرعت ندارد و با سطوح دسترسی متناسب و همچنین داشتن تنظیمات اتوماتیک زبان کاربری، امکان مدیریت و برنامه ریزی آسان را برای تلویزیون ها به صورت مرکزی فراهم می کند و بسیاری از هزینه های نگهداری و هزینه های جانبی اولیه را کاهش خواهد داد.

 

مزایای IPTV

 

  • نرم افزار پویا
  • نرم افزار تلویزیون تعاملی، پویا و پیوسته در حال ارتقا می باشد. به روز رسانی رایگان نرم افزار تا یک سال، امکانات جدید را برای کاربران تامین خواهد کرد.
  • ساختار ماژولار
  • این سامانه تلویزیون تعاملی کاملا ماژولار است و امکانات دلخواه قابل انتخاب و تطبیق با محصولات مشابه داخلی و خارجی طبق نظر کارفرما خواهد بود. برای مثال، Live Streamer، قابلیت جایگزینی با سخت افزار Headend را دارد.
  • سازگاری با انواع زیر ساخت
  • سامانه تلویزیون تعاملی ویناک برای هر زیرساخت و امکانات موجود، یک راه حل منحصر به فرد دارد تا با صرف کمترین هزینه و زمان، بهترین بهره برداری صورت گیرد.
  • قابل استفاده روی گوشی، تبلت و لپ تاپ
  • قابلیت نصب بر روی انواع سیستم عامل ها، استفاده از امکانات را بر روی رنج وسیعی از Personal device ها ممکن می سازد.
  • تامین پوشش Wi-Fi
  • این سامانه بدون نیاز به نصب Access point حتی با تلویزیون خاموش می تواند پوشش Wi-Fi داخل اتاق را تامین کند.
  • امکان سفارشی سازی
  • تولید داخلی نرم افزار در شرکتی دانش بنیان، قابلیت هرگونه سفارشی سازی در سامانه تلویزیون تعاملی ویناک را فراهم نموده است.
  • ارائه همزمان Digital signage
  • سازگاری سامانه تلویزیون تعاملی ویناک با انواع نمایشگرهای signage، کارفرمایان را از تهیه سامانه مستقل تبلیغاتی بی نیاز می نماید.
  • Interface انتخابی
  • تنوع Themeهای قابل انتخاب سامانه تلویزیون تعاملی ویناک، با امکان تغییر لحظه ای، رضایت کاربران را فراهم می کند.
  • تنوع انتخاب تلویزیون
  • قابلیت نصب سامانه تلویزیون تعاملی ویناک بر روی تلویزیون های هوشمند موجود در بازار به همراه تاییدیه آن برند، آسایش خیال تامین تلویزیون را برای کارفرمایان فراهم کرده است.
  • ارتباط با BMS
  • ارتباط سامانه تلویزیون تعاملی ویناک با انواع سیستم هوشمند BMS و
  • Home automation کاربر را قادر می سازد تا مانیتورینگ و کنترل سیستم های هوشمند ساختمان را از طریق تلویزیون در دست گیرد.
  • ارائه سرویس Failover
  • در صورت وجود کابل کشی آنتن مرکزی، این سامانه تلویزیون تعاملی امکان ارائه کانال‌های زنده برای کاربر را حتی با قطع بودن شبکه فراهم می نماید.
  • خدمات پشتیبانی سریع
  • خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان تنظیمات راه دور اینترنتی و عیب یابی خودکار، ارائه خدمات را در کمترین زمان فراهم می سازد.

 

برخی از امکانات IPTV  :

امکانات کاربردیIPTV

کلیپ خوش آمد گویی

با روشن شدن تلویزیون در این سامانه تلویزیون تعاملی، قابلیت پخش یک کلیپ تصویری به صورت هر بار یا فقط بار اول امکان پذیر می باشد. این کلیپ متناسب با تنظیمات انجام شده می تواند به یکی از سه زبان فارسی، انگلیسی و یا عربی پخش گردد.

مدیران مجموعه ها می توانند از این قابلیت برای خوش آمد گویی، تبلیغات، معرفی امکانات و خدمات مجموعه، آموزش کاربری امکانات و … استفاده نمایند.

پخش کانال های زنده تلویزیون و رادیو

این سامانه تلویزیون تعاملی قابلیت پخش کلیه کانال های دریافتی از منابع ماهواره، آنتن هوایی، اینترنت، دوربین و همچنین تولید و پخش کانال های داخلی از آرشیو را دارد. لیست کانال یکپارچه ای شامل کانال های دریافتی و تولیدی مجموعه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

این کانال ها میتوانند متناسب با سیاست هر مجموعه بر اساس ملیت یا زبان کاربر به صورت خودکار چیده شوند. تماشای این کانال ها برای کاربران می تواند رایگان و یا همراه با پرداخت هزینه Pay per View باشد. در ضمن کانال های رادیویی و تلویزیونی، قابلیت فعال کردن پخش اذان و مناجات به افق محلی و همچنین تعیین زمان شروع و پایان پخش در هر روز را دارد.

پخش ویدئو و موسیقی درخواستی

سامانه تلویزیون تعاملی  امکان انتخاب محتوای ویدئویی و موسیقی مورد علاقه کاربر از میان محتواهای دسته بندی شده offline و online  و تماشای آن در زمان مورد نظر را برای او فراهم می نماید. استفاده از این امکان برای کاربران می تواند رایگان و یا با پرداخت هزینه Pay TV باشد.

افزونه های سه زبانه

این سامانه تلویزیون تعاملی قابلیت اضافه کردن افزونه های متنوع متنی و گرافیکی به تصاویر تلویزیونی زنده یا ویدئویی را دارد. این افزونه ها می تواند به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی باشد. انواع این افزونه ها عبارتند از:

  • زیر نویس پیام های داخلی
  • زیر نویس  اخبار اینترنتی (RSS)
  • ساعت کشورهای مختلف به صورت آنالوگ و دیجیتال
  • اوقات شرعی محلی و تقویم شمسی، قمری و میلادی
  • وضعیت آب و هوای محلی
  • قیمت سکه، طلا و ارز
  • لوگوهای سازمانی

سفارش کالا و خدمات

سامانه تلویزیون تعاملی  امکان سفارش دادن  کالا و خدمات مجموعه از طریق تلویزیون را فراهم می‌کند. این خدمات می تواند شامل درخواست تاکسی، رزرو ماساژ،  سفارش غذا به رستوران، سفارش کافی شاپ، خرید سوغات، شارژ مینی بار، درخواست تعویض ملحفه باشد. ( که این قسمت با توجه به نیازهای هر مجموعه قابلیت ویژه سازی دارد.)

نقشه و مسیریابی

قابلیت دسترسی به نقشه و مسیریابی به صورت آنلاین، یکی از دیگر امکانات این سامانه تلویزیون تعاملی می باشد که کاربران برای یافتن مکان های مورد نیاز در شهر محل اقامت می توانند از آن بهره مند گردند.

صدور صورتحساب

سامانه تلویزیون تعاملی  با دریافت اطلاعات آنلاین از نرم افزارهای مرتبط در هتل ها، بیمارستان ها و برج های مسکونی قابلیت نمایش اطلاعات صورت حساب کاربر را دارد.

ارتباط با سیستم خانه هوشمند

این سامانه تلویزیون تعاملی برای کاربر امکان کنترل تمامی تجهیزات هوشمند محل اقامت خود را از طریق تلویزیون به صورت یکپارچه و تحت شبکه فراهم می آورد. بسته به معماری شبکه این کنترل می تواند مستقیما از طریق تلویزیون و یا از طریق سرور به تجهیزات خانه هوشمند اعمال گردد.

کتاب های الکترونیکی

برای تعداد قابل توجهی از کاربران کتاب سرگرمی جذابی می باشد. با تامین انواع کتاب های الکترونیکی مناسب و دسته بندی موضوعی و همچنین تامین ترجمه این کتاب ها به زبان های مختلف این سامانه اوقات خوشی را برای کاربران با مطالعه این کتاب ها فراهم می کند.

کتاب های صوتی

امروزه با افزایش کتاب های صوتی امکان   بهره مندی از محتوای کتاب های مختلف به آسانی میسر شده است. سامانه تلویزیون تعاملی  با تامین انواع کتاب های صوتی مناسب و دسته بندی موضوعی به زبان های مختلف میتواند احساس رضایتمندی را برای کاربران فراهم کند.

اینترنت و سایت های خبری

دسترسی به اینترنت، وبگردی و انجام امور روزمره اینترنتی از طریق تلویزیون از دیگر امکاناتی است که این سامانه برای کاربران فراهم می نماید. سیاست و نحوه  تامین اینترنت می تواند متناسب با مجموعه ‌های مختلف قابلیت انعطاف داشته باشد.

آلبوم تصاویر

سامانه تلویزیون تعاملی دارای یک آلبوم تصاویر به صورت موضوعی و طبقه بندی شده است که مدیران یا کاربران مجموعه می توانند بر حسب نیاز تصاویر مورد نظر خود را بر روی سرور بارگذاری کنند و از آن برای امور اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و … استفاده نمایند.

قرآن

سامانه تلویزیون تعاملی  امکان مطالعه متن عربی قرآن به همراه ترجمه فارسی، انگلیسی، ترکی و همچنین امکان پخش صوتی قرائت عربی و ترجمه ها را برای کاربران فراهم می نماید.

بـازی

مجموعه ای از بازی های جالب و سرگرم کننده که به راحتی و بوسیله تلویزیون و کنترل آن قابل انجام است، در اختیار کاربران IPTV قرار دارد.

دیجیتال ساینیج

استفاده از سامانه تلویزیون تعاملی  به شکل دیجیتال ساینیج، این امکان را به مدیران مجموعه ها   می دهد که تعدادی از تلویزیون ها را به منظور اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات به کار گیرند و از تامین سامانه جداگانه تبلیغاتی بی نیاز گردند.

روزنـامه

سامانه تلویزیون تعاملی  با به روزرسانی تصاویر صفحه اول روزنامه های ایران، امکان مرور مقالات و اخبار چاپ شده روز را برای کاربران فراهم می کند.

آب و هوا

سامانه تلویزیون تعاملی  با امکان به روزرسانی و نمایش اطلاعات آب و هوا، پیش بینی دما و آب و هوای مراکز استان های ایران و پایتخت کشورهای دنیا را تا هفت روز آینده در اختیار کاربر می گذارد.

تیتر اخبار

سامانه تلویزیون تعاملی  با استفاده از RSS های خبری خبرگزاری های مهم، کاربر را قادر به مطالعه تیتر اهم اخبار ایران و سایر کشورهای جهان می سازد.

 

کاربرد IPTV ویناک در مجموعه ها

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV  در هتل

با توجه به توسعه صنعت گردشگری در سرتاسر جهان، هتل داری به عنوان بخشی موثر، نقش مهمی در این صنعت رو به رشد ایفا می کند. میهمانان هتل انتظارات جدیدی را مطرح میکنند و صاحبان هتل ها در تلاش پیوسته ای برای ایجاد تمایز و جلب مشتریان بیشتر می باشند. نصب و راه اندازی سامانه تلویزیون تعاملی  در هتل، با ایجاد امکان مدیریت خدمات عمومی و اختصاصی، ارائه محتواهای سرگرمی جذاب و متنوع، افزایش سرعت و کیفیت سرویس های میزبانی و کنترل آسان تلویزیون های هتل، افزایش سطح رضایت مندی میهمانان را به ارمغان خواهد آورد.

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV در بیمارستان

بیمارستان محیطی مناسب برای درمان، مراقبت و پرستاری از بیماران جویای خدمات پزشکی است. این محیط در کنار خدمات بهداشتی، ملزم به ارائه خدمات آموزشی، اطلاع رسانی و پرستاری جهت تسریع روند بهبودی می باشد. سامانه تلویزیون تعاملی  به مجموعه های بیمارستانی و درمانی یاری خواهد رساند تا با ایجاد فضایی مثبت، امکان اطلاع رسانی پویا، آموزش زمان بندی شده پزشکان، پرستاران و بیماران، ترکیب خدمات پزشکی و سرگرمی و تسریع ارائه خدمات، سطح بالاتری آرامش، درمان و اطمینان را به بیماران و مراجعین خود هدیه دهند.

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV

تلویزیون تحت شبکه IPTV در ساختمان مسکونی

استفاده از یک سامانه تلویزیون تعاملی تحت شبکه در ساختمان مسکونی، در کنار حذف برخی هزینه های جانبی نگهداری تجهیزات و تامین محتوا، لذت بهره بردن از امکانات وسیعی را با استفاده از تلویزیون فراهم خواهد کرد. تجمیع امکانات هوشمند، ایجاد امکان Media sharing ، تامین مرکزی محتوا، دسترسی به دوربین ها، کنترل آسان سیستم BMS، مدیریت سریع و آسان خدمات رفاهی ساختمان، کاهش دردسر خدمات و پشتیبانی مجزا و اطلاع رسانی به موقع اتفاقات و خطرهای لحظه ای، تنها بخشی از تاثیرات نصب سامانه تلویزیون تعاملی  در ساختمان مسکونی است که با افزایش آرامش و آسایش، خانه ای امن و مناسب برای محفل گرم خانواده تدارک خواهد دید.

تلویزیون تحت شبکه IPTV در ساختمان اداری_تجاری

در تمامی مراکز اداری و تجاری، تبلیغات موثر و کارا در کنار اطلاع رسانی و راهنمایی، شرط موفقیت و رونق آن مرکز می باشد. امروزه بدون تبلیغات نمی توان به توسعه کسب و کار اندیشید. سامانه تلویزیون تعاملی ، تلویزیون های مجموعه اداری_تجاری را توانمند خواهد ساخت تا با جذب به موقع و موثر نگاه مشتریان، امکانات سرگرمی و راهنمای مجموعه را همزمان با اطلاع رسانی و تبلیغات به مراجعین ارائه دهند. مدیریت متمرکز و امکان تغییر لحظه ای تصاویر یکسان یا متنوع، ایجاد چیدمان دلخواه تبلیغــات، مدیریـت کیوسک های اطلاع  رســانی تعاملـیTouch Screen و استفاده همزمان از تلویزیون ها به عنوان signage تبلیغاتی و IPTV تعاملی، مجموعه ها را جهت تولید و حفظ مشتریان وفادار یاری می نماید.

امکانات مدیریتی IPTV

با تجهیزات متنوعی از قبیل کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی با انواع سیستم عامل ها، امکانات مدیریتی جامعی در اختیار مدیران می باشد که عبارتند از:

  • پنل دسترسی تحت وب
  • یکپارچه سازی با نرم افزار های PMS/HIS/BMS
  • ارسال پیام اختصاصی و عمومی
  • مدیریت حساب های کاربران
  • گزارش گیری از سامانه
  • گروه بندی کاربران
  • مدیریت دسترسی
  • تبلیغات هوشمند
  • تعریف خدمات
  • مدیریت محتوا

توپولوژی زیر ساخت IPTV

نظرات خود درباره محصولات را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *