آموزش, دوربین مداربسته

کابل شبکه CAT6 دوربین مداربسته

کابل شبکه CAT6 دوربین مداربسته

کابل شبکه CAT6 دوربین مداربسته

 

دسته‌ی 6 و یا (Category 6 (CAT6 یک استاندارد کابل شبکه است که ارتباط بین دو یا چند سیستم و یا دوربین مداربسته را برقرار می‌کند. CAT6 درواقع نسل ششم کابل زوج شبکه‌ای است و ساختاری دوبه‌دو به هم تابیده دارد. این نوع کابل شبکه، در دو طرف خود، دارای رابط RJ-45 است که اطلاعات را ارسال و دریافت می‌کند. CAT6، از چهار جفت سیم مسی، بارنگ‌های اصلی سبز، نارنجی، آبی و قهوه‌ای و همچنین رنگ‌های فرعی سفید سبز، سفید نارنجی، سفیدآبی و سفید قهوه‌ای تشکیل‌شده است. این نوع کابل‌ها می‌توانند از پهنای باند 250 مگاهرتز پشتیبانی کرده و با طول 100متر، اطلاعات را با خطای کم و سرعت‌بالا (1000 BASET) انتقال دهند.
البته درصورتی‌که بخواهیم اطلاعات را با سرعت 10 گیگابایت انتقال دهیم لازم است که طول آن را به حدود 50 متر کاهش دهیم.

CAT6A و CAT6E چیست؟

کابل CAT6A و CAT6E، دارای پهنای باندی به ترتیب، 500 و 650 مگاهرتز است و در طول مسیر 100 متر، انتقال داده را با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این کابل‌ها از پوشش و محافظ شیلد قوی‌ای برخوردارند که سبب کاهش نویزهای داخلی و خارجی کابل می‌شوند. درنتیجه این کابل‌ها در مقایسه با CAT6 پوشش ضخیم‌تری دارند و عملکرد آن‌ها بهبودیافته است.

انواع محافظ‌های کابل‌های شبکه

کابل‌های شبکه، معمولاً دارای محافظ و پوشش‌های متنوعی هستند که بسته به نیاز و کاربردی که دارند، در محیط‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. اغلب برای سیستم‌های نظارتی، دو نوع کابل CAT-6 UTP و CAT-6 SFTP استفاده می‌شود. UTP به دلیل روکش سیم‌ها و عدم شیلد محافظ، معمولاً برای محیط‌های داخلی و SFTP به دلیل بهره‌گیری از شیلد محافظ و روکش ورقه‌ای، برای محیط‌های بیرونی و مسیر طولانی کارایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *