آموزش, دوربین مداربسته

کابل تصویر RG59 دوربین مداربسته

کابل تصویر RG59 دوربین مداربسته

 

کابل تصویر RG59 یک نوع کابل کواکسیکال است که برای انتقال داده‌های تصویری و ویدئویی استفاده می‌شود. این کابل ازنظر طراحی و ساختار، شبیه به کابل آنتن تلویزیونی است که البته در دو مشخصه‌ی مغزی و شیلد باهم تفاوت دارند. این کابل، اغلب برای راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ به کار می‌رود و از رایج‌ترین نوع کابل‌های کواکسیکال است.

ویژگی کابل RG59

کیفیت تصویر به عواملی چون: نوع مغزی، قطر آن، ضخامت شیلد و محافظ‌های داخلی و خارجیِ کابل بستگی دارد. مغزی و شیلد این کابل‌ها از مس، آلومینیوم و آلیاژ تشکیل‌شده است که از باکیفیت‌ترین آن‌ها، می‌توان به مغزی و شیلد مس اشاره کرد. قطر مغزی این کابل‌ها از ۱٫۲ تا ۱٫۸ میلی‌متر است که هرچه قطر مغزی بیشتر باشد، تصویر باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد. یک عایق سفیدرنگ از جنس فوم و یا پلاستیک، اطراف مغزی را در برگرفته است که سبب جدا کردن مغزی از شیلد می‌شود. بعدازاین عایق، محافظ تاروپودی به نام شیلد قرار دارد که نویزهای اطراف را جذب نموده و اختلال در کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد. در نمونه‌های باکیفیت‌تر از این نوع کابل، می‌توان محافظ دیگری در بین عایق و شیلد مشاهده کرد که نویز پذیری کابل را کمتر می‌کند. لایه‌ی بیرونی این کابل از یک روکش PVC تشکیل‌شده است و وظیفه‌ی حفاظت از کابل را به عهده دارد.

طول کابل تصویر RG59 دوربین مداربسته

مسیرهای طولانی و فواصل بسیار زیاد، بر کیفیت تصویر، تأثیرگذار است. به‌طورکلی هر چه مسیر این کابل‌ها طولانی باشد، تصاویر دچار افت کیفیت می‌شوند. کابل‌کشی با RG59 تا فاصله‌ی ۵۰۰ متر بلامانع است اما درصورتی‌که بخواهید طول بیشتری را کابل‌کشی کنید، بهتر است از کابل‌های فیبر نوری استفاده نمایید.

از عوامل دیگری که می‌تواند بر کیفیت تصاویر در کابل RG59 تأثیرگذار باشد، محدوده‌ی فرکانس و یا پهنای باند است. با افزایش طول کابل، افت سیگنال در کابل بیشتر شده و نویز بیشتری در تصاویر مشاهده خواهیم کرد.

 

نظرات خود درباره مطالب سایت را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *