آموزش, دوربین مداربسته

سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

فن‌آوری سیستم‌های مبتنی بر شبکه (IP) به‌سرعت درحال‌توسعه است. محبوبیت سیستم های نظارتی تحت شبکه در حال حاضر بسیار زیاد است. به‌عبارت‌دیگر، بسیاری از پروژه‌های نظارتی جدید، به‌طور کامل مبتنی بر IP هستند. این سیستم‌ها برای عملکرد صحیحشان نیاز به تجهیزات شبکه باکیفیت دارند. بسیاری از لوازم جانبی شبکه در بازار وجود دارند، اما سؤال اصلی اینجاست که کدام‌یک مناسب سیستم مداربسته شما است. سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

سوئیچ شبکه چیست؟

گروهی از تجهیزات مورداستفاده که از اهمیت ویژه‌ای در نصب و را ه اندازی یک سیستم مداربسته برخوردارند سوئیچ‌ها هستند. نقش این تجهیزات در پروژه‌های بزرگ پررنگ‌تر می‌شود همچنین در بسترسازی‌های مداربسته‌ای که امکان کابل‌کشی در مسافت‌های طولانی وجود ندارد نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند.

برای مثال در یک کارخانه با وسعت زیاد و تعداد دوربین بالا(۱۰۰ عدد) نمی‌توان هر دوربین را به‌طور جداگانه از طریق کابل‌کشی‌های طولانی به دستگاه ضبط NVR متصل نمود. بلکه می‌توان تمامی دوربین‌ها را به سوئیچ متصل کرد و از آن‌یک عدد کابل را به دستگاه ضبط فرستاد. وظیفه اصلی سوئیچ شبکه اتصال بخش‌های مختلف یک شبکه به یکدیگر است. این سوئیچ‌ها عضو جدائی‌ناپذیر شبکه‌های محلی اترنت(LAN) هستند. در پروژه‌ها و بسترسازی‌های بزرگ احتمال استفاده از چندین سوئیچ شبکه نیز وجود دارد.

سوئیچ چگونه کار می‌کند؟

سوئیچ داده‌ها را تنها به گیرنده‌ای ارسال می‌کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. وظیفه سوئیچ شبکه ارسال داده‌ها به گیرنده‌های از پیش تعیین‌شده است. بدین معنا که امکان تعیین سطح دسترسی برای کاربران مختلف در آن وجود دارد. این کار علاوه بر آنکه منجر به ارتقا امنیت بستر شبکه می‌شود باعث می‌گردد تا شبکه با حجم زیادی از اطلاعات مواجه نگردد.

انواع سوئیچ شبکه:

سوئیچ‌های شبکه به دو نوع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • سوئیچ‌های مدیریتی یا  Manageable
  • سوئیچ‌های غیر مدیریتی یا  Unmanageable

تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. در ادامه به تفاوت‌های عملکردی این دو اشاره‌کرده‌ایم:

  • سوئیچ‌های غیر مدیریتی تجهیزاتی هستند که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده تولیدشده‌اند و عملکرد آن‌ها بر مبنای استانداردهای خاصی است. هیچ‌گونه امکان تغییری در توابع این نوع از سوئیچ‌ها وجود ندارد.
  • لازم به ذکر است که سوئیچ‌های غیر مدیریتی به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از سوئیچ‌های مدیریتی هستند.
  • در سوئیچ‌های مدیریتی امکان دسترسی به برنامه‌ریزی آن توسط کاربران با استفاده از رمز عبور میسر است و به‌عبارت‌دیگر امکان تغییر توابع آن‌ها به‌منظور بهینه‌سازی عملکرد دستگاه‌ها وجود دارد.
  • با استفاده از سوئیچ‌های مدیریتی می‌توان بستر تجهیزات مداربسته از بستر اصلی شبکه جدا نمود برای هر کاربر سطح دسترسی تعیین نمود.

انتخاب سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

می‌توان گفت سوئیچ‌ها از اجزای اصلی سیستم‌های مداربسته شبکه هستند و برای اتصال و تبادل اطلاعات بین بخش‌های مختلف یک شبکه محلی (LAN) بکار می‌روند. سوئیچ‌ها دارای تعداد پورت متفاوتی هستند و به‌تبع آن قدرت انتقال اطلاعات نیز در آن‌ها متفاوت است. سوئیچ‌های معمولی دارای ۴ تا ۸ پورت و سوئیچ‌های پیشرفته‌تر با مصارف صنعتی بین ۳۲ تا ۱۲۸ پورت دارند.

ازآنجایی‌که توان کل سوئیچ و توان مصرفی دستگاه‌های متصل به آن با یکدیگر متفاوت است در هنگام انتخاب سوئیچ‌های شبکه باید به سه مورد زیر توجه نمود:

  • تعداد پورت‌ها
  • توان سوئیچ
  • میزان پهنای باند موجود

سوئیچ‌های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربین های مدار بسته قرار می‌گیرد. با یک مثال ساده می‌توان موضوع پهنای باند را توضیح داد . اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از ۱۰۰ Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع ۱۰/۱۰۰ Mbps باشد تصاویر با تأخیر به نمایش درخواهند آمد.

 

نظرات خود درباره مطالب سایت را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *