آموزش, قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال :نصب قفل دیجیتال شاید از نظر بسیاری از افراد کاری سخت و پیچیده باشد، اما با آموزش ما در این مطلب می توانید نسبت به نصب قفل دیجیتال منزل خود اقدام کنید.

شاید اسم قفل های دیجیتال و روش عملکرد آنها باعث شود که نصب آنها پیچیده به نظر برسد و افراد از تلاش برای این کار خودداری کنند؛ اما نصب قفل دیجیتال به اندازه ای ساده است که من به عنوان یک غیر حرفه ای نیز به راحتی توانستم یک مورد از آنها را نصب کنم. به همین دلیل، به شما نیز توصیه می کنم که برای نصب قفل دیجیتال منزل خود اقدام کنید و نگرانی خاصی در مورد آن نداشته باشید. خوشبختانه، سازندگان قفل های دیجیتال از سیستم‌های مشخص و یکسان بهره می‌برند که امکان یادگیری آن برای افراد معمولی فراهم است و نیازی به سیستم ها یا ابزارهای پیچیده ندارد.

آموزش نصب قفل دیجیتال :

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

یکی از قفل هایی که تجربه نصب آن را داشته‌ام و اتفاقاً تجربه موفقی نیز بوده، در این مطلب می خواهم نحوه نصب آن را با رسم شکل و در مراحل مختلف به شما نشان دهم. اگر کمی جسارت به خرج دهید و صبور باشید به راحتی می توانید نصب قفل دیجیتال منزل خود را انجام دهید. نمونه‌های مختلفی از قفل های دیجیتال در قسمت فروشگاه وبسایت فرزان کارت آسیا قرار داده شده است.

*آماده کردن ابزارآلات و مطالعه کاتالوگ راهنمای نصب قفل دیجیتال

اولین گام در نصب قفل دیجیتال تامین تجهیزات و ابزار لازم برای کار بر روی درب و همچنین بستن پیچ های مربوط به قفل است. از طرف دیگر هر کدام از این قفل ها دارای یک کاتالوگ است که با مطالعه آن می توانید به سیستم قفل و نحوه مناسب نصب آن پی ببرید. بنابراین توصیه ما این است که کلیه قسمت های قفل دیجیتال را در یک قسمت مشخص قرار دهید و ابزارهای لازم را فراهم کنید و سپس به سراغ نصب قفل بروید.

ابزارآلات لازم برای نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*اندازه گیری ضخامت درب

مورد مهمی که هنگام نصبقفل دیجیتالقفل دیجیتال قفل دیجیتالباید به آن توجه داشته باشید، تناسب بین ضخامت درب و اندازه قفل دیجیتال است که بتواند عملکرد مناسب و استاندارد خود را نشان دهد. برای اندازه گیری این مورد نیازی به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت ندارید و تنها همانند تصویر زیر نشان داده شده، با یک خط کش معمولی می توانید این ضخامت را اندازه گیری کنید.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*مشخص کردن محل سوراخ درب

شاید جالب باشد بدانید که براینصب قفل دیجیتال نصب قفل دیجیتال نصب قفل دیجیتال یک سیستم راهنما و به نوعی یک قالب در نظر گرفته شده است که با توجه به اندازه قفل طراحی می‌شود.اگر به یکی از این الگوها دسترسی داشته باشید، به راحتی می توانید محل سوراخ درب را مشخص کنیم و آنجا را علامت گذاری کنید. البته نگران نباشید، اگر به این الگوها دسترسی ندارید، می توانید خودتان دست به کار شوید و با یک مقوا و با توجه به اندازه های قفل دیجیتال، نسبت به مشخص کردن محل برش اقدام کنید. فقط توجه داشته باشید که در این مورد انحرافی نداشته باشید و اندازه ها را به شکل دقیق در نظر بگیرید.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*سوراخ کردن درب با استفاده از دریل و مته مخصوص

سوراخ کردن درب و مشخص کردن محل نصب قفل دیجیتال بسیار مهم است و باید به شکل دقیق انجام شود. خوشبختانه امروزه دریل های مختلف با مته های مخصوص توسط شرکتهای سازنده عرضه می شوند که می توانند قابلیت ها و توانایی های متفاوت و منحصر به فردی به نمایش بگذارند. بعد از مشخص کردن محل سوراخ درب، با استفاده از یک دریل معمولی، محل مورد نظر را سوراخ کنید.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

سوراخ کردن درب با دریل برای نصب قفل دیجیتال

اما برای نصب قفل به یک سوراخ بزرگتر و مطابق با اندازه قفل و سیستم‌ آن نیاز دارید که در این مورد باید به سراغ یک مته مخصوص برویم. این مته ها از محل سوراخ مته های معمولی به عنوان راهنما استفاده کرده و به صورت چرخشی سوراخ های بزرگتر و مطابق با اندازه مورد نیاز شما ایجاد می کنند. نحوه استفاده از دو نوع مته در تصاویر این بخش نشان داده شده است.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*نصب بخش خارجی قفل دیجیتال

گام بعدی، نصب بخش خارجی قفل دیجیتال است که به راحتی انجام می شود و نیازی به کار پیچیده و سختی ندارد. تنها توجه داشته باشید که این قسمت به شکل مناسبی بر روی درب قرار گیرد و امکان استفاده از آن برای افراد مختلف فراهم باشد.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*نصب نگه دارنده بخش خارجی

هنگام نصب بخش خارجی قفل دیجیتال، لازم است که از یک سیستم نگهدارنده در قسمت داخلی برای نگه داشتن آن استفاده کنید. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال از سیستم های نگهدارنده مخصوص برای این بخش استفاده می کنند که بدون استفاده از پیچ در قسمت خارجی، به راحتی قفل را بر روی درب حفظ می‌کند. این سیستم به مانند یک گارد عمل می‌کند و با استفاده از پیچ به بخش خارجی متصل می شود. محکم کردن سیستم نگهدارنده و بخش خارجی در جریان نصب قفل دیجیتال به معنی امنیت بیشتر و جلوگیری از جدا شدن قفل است.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*وصل کردن بخش خارجی به منبع جریان

حال که بخش خارجی با استفاده از سیستم نگهدارنده محکم شد و امکان حرکت آن از بین رفته است، نوبت به عبور سیم ارتباطی آن از سوراخ و وصل کردن آن به منبع جریان است. تامین جریان آن برای قفل های دیجیتال به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد .

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

وصل کردن بخش خارجی در نصب قفل دیجیتال

در سیستم جریان غیر مستقیم؛ لازم است که سیم های متصل به بخش خروجی به یک منبع جریان غیر مستقیم وصل شود و سیستم کنترل برای کنترل وضعیت آن استفاده شود. البته ما در این مورد از سیستم جریان مستقیم و باتری برای تامین جریان به منظور عملکرد قفل استفاده کرده ایم. برای وصل کردن بخش خارجی در جریان نصبقفل دیجیتالقفل دیجیتال قفل دیجیتالتنها لازم است که سوکت های آن را به شکل مناسب به محل خود نصب کنید.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*نصب سیستم داخلی

سیستم داخلی قفل دیجیتال چندان پیچیده نیست و تنها وصل کردن سوکت های منبع جریان ممکن است کمی شما را اذیت کند. با این وجود پس از مشخص شدن محل قرارگیری سوکت ها و نحوه تامین انرژی، می توان ادعا کرد که بخش مهم کار را انجام داده‌اید و تنها کارهایی مانند نحوه قرارگیری و اتصال آن باقی می ماند که چندان پیچیده نیست.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*محکم کردن پیچ ها

با توجه به اینکه نصب قفل دیجیتال برای تامین امنیت بیشتر در نظر گرفته می شود، باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که از لحاظ حرکت کردن و یا شکسته شدن در سطح امنیت بالایی قرار داشته باشد.به همین منظور شرکت های سازنده از پیچ های متعدد برای متصل کردن بخش داخلی و بخش خارجی به یکدیگر استفاده می‌کنند. شما نیز موظف هستید که کلیه این پیچ‌ها را با رعایت نکات ایمنی به طور کامل و محکم سفت کنید و از عدم حرکت خود مطمئن شوید.

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

*نصب زبانه قفل

آخرین مرحله نصب قفل دیجیتال شامل نصب زبانه قفل می شود.قفل دیجیتال در نظر گرفته شده در این آموزش، به شکلی است که با قفل اصلی درب در ارتباط نیست و به عنوان یک سیستم تشخیص هویت در کنار قفل های مکانیکی به کار گرفته می شود. بنابراین زبانه این قفل‌ها نیز مجزا بوده و لازم است که بر روی قفل دیجیتال نصب شود. این زبانه ها با توجه بهنوع قفل دیجیتالنوع قفل دیجیتال نوع قفل دیجیتالممکن است متفاوت باشد و مکانیزم عملکرد هر کدام از آنها نیز متفاوت است. البته در این مورد نگران نباشید و محل مشخصی برای نصب این زبانها در نظر گرفته شده است.

نصب زبانه در نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

آموزش نصب قفل دیجیتال

همانطور که می بینید، با رعایت برخی نکات اولیه و تامین چند ابزار ساده مانند دریل و خط کش به راحتی می توانید نسبت به نصب قفل دیجیتال منزل یا حتی مغازه و اداره خود اقدام کنید و در سریعترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

 

 

نظرات خود درباره محصولات را با ما در میان بگذارید و برای خرید یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *